10 نکته سئو در نوشتن محتوای وبسایت
10 نکته سئو در نگارش محتوای وبسایت
آیا عازم هستی دارد که بتوان با استفاده از آن محتوای وبسیات را به گونه ای نوشت که هم موتورهای جستجو و هم کاربران را خوشنود نگه داشت؟ پاسخ این سوال مثبت است. اگر شما تنها با در نظر داشتن موتورهای جستجو آغاز به نگارش مطالب می کنید، کاملا گذرگاه اشتباهی را برگزیدن کرده اید. اگر بتوانید مطالبی را بنویسید که کاربران را مشتاق به مطالعه می کند، ما به شما قول می دهیم که در گذرگاه صحیح سئو قدم برداشته اید.

محتوا از دید گوگل، مهمترین فاکتور ارزیابی سایت در رتبه بندی است و بک لینک ها در جایگاه دوم پیمان دارند. اگر شما با ماهیت کار خود آشنا نباشید، سئو می تواند زیاد پیچیده شود و در آن با مشکلات زیادی روبه رو شوید. شما یا باید گذرگاه پر پیچ و خم یادگیری سئو را طی کنید یا اینکه یک سئوکار متخصص استخدام کنید.

در پیوستگی به شناسایی 10 نکته سئو در نگارش درونمایه برای همگام کردن این پروسه با راهبرد های سئو می پردازیم.

از عناوین جذاب استفاده کنید
عنواین مطالب کارایی زیادی بر روی شایستن کلیک کاربران و همینطور افزایش شدامد سایت دارد. به طور کلی 80 درصد افراد، عنوان مطالب را تماشا می کنند، اما فقط 20 درصد از آنها بر روی مطالب کلیک می کنند.

برای نوشتن عناوین جذاب نیازی نیست که حتما یک نویسنده قهار باشید. از کلمات و عبارت تاثیر گذار و پرطرفدار در عنوان صفحات کاربرد کرده تا گمان کردن کلیک بر روی آنها را افزایش دهید.

اما این مسئله چه تاثیری بر روی سئو دارد؟ عناوین صفحه بیشترین کارایی را بر روی کاربر می گذارند و درصورتی که خوب تألیف شده باشند، مایه افزایش CTR سایت در نتایج جستجو می گردند. افزایش CTR نیز به معنی کاربرپسند بودن محتواست و گوگل به این مسئله اهمیت زیادی می دهد.

کلمات کلیدی
روزهایی که میشد با استفاده بسیار از واژه ها کلیدی در درونمایه به فریب گوگل پرداخت، ماضی است. در آن روزها بعضی از صاحبین سایت ها با کاربرد مکرر از کلمات کلیدی اینطور وانمود می کردند که مطلب آنها در آن واژه کلیدی بسیار پر محتواست.

اما امروزه قبل از نگارش هر گونه محتوا می بایست تحقیقات مفصل ای را در ارتباط با واژه ها کلیدی کنید. کلمات کلیدی بلندتر بردباری کسب رتبه بهتر را افزایش می دهند و شما می بایست همواره با پیدا کردن واژه ها کلیدی جدید و نوشتن مطالب مرتبط با آن، سایت خود را از این حیث تقویت کنید.

سرعت سایت
تصور کنید که بر روی سایتی کلیک کرده و زمان زیادی را برای بارگذاری کامل آن منتظر مانده اید. مطمئنا هر کاربری در این شرایط سایت را ترک کرده و سایر وارد آن نمی شود.

سرعت سایت نه تنها احد از فاکتورهای سر راست و تاثیر گذار در سئو می باشد، بلکه امری بایسته در جلب خوشنودی کاربران است. اگر سرعت بارگذاری سایت شما بیش از 3 ثانیه باشد، احتمالا با مشکلاتی مواجه هستید. یک مطلب سایت شما شدنی است برای کاربران زیاد جذاب باشد، اما به خاطر کند بودن سرعت سایت، احتمالا دیگر به سایت شما مراجعه نکنند.

برای آزمایش سرعت سایت می توانید از ابزارهایی مانند GTMetrix، Pingdom و Google Insight سهم اسیر و با به کارگیری این ابزارها، مسیر حل های مشکل سرعت سایت را نیز مشاهده کنید.
به فرمت درونمایه بی توجهی نکنید
اگر همچنان با سخیف دوران دانشگاه یا مدرسه، مطلب مینویسید احتمالا در بازاریابی محتوا با کامیابی رو به رو نمی شوید. وقتی گفتگو از پست یک تارنگار می شود، قوانین جدید خویش را نشانه می دهند. در بین این قوانین، فرمت نوشته ها بسیار مهم است و تاثیر به سزایی در جلب نظر کاربران و موتورهای جستجو دارد.

بهتر است از جملات کوتاه تر کاربرد کرده و سرانجام دو یا سه جمله را در یک پاراگراف جا دهید. پس از آن نیز می توانید از یک جمله مجزا برای تاکید بر روی گفته ها استفاده کنید. ساختار کلی صفحه نیز بایست مانند تصاویر صفحه از قابلیت دیداری احسان برخوردار باشد.

اما مهمترین نکته به کارگیری هدینگ ها در متن محتوا است. هدینگ ها موجب بخش کردن درونمایه به تقسیم های مجزا شده و هضم مطلب را برای کاربران آسانتر می کند. وانگهی این پیشه کارایی به سزایی در فهم موتورهای جستجو از مطلب شما داشته و به سئو آن کمک زیادی می کند.

هدینگ شماره 2 و 3 نقش به سزایی در درازا محتوای صفحه دارند و بهره‌گیری کمینه یک بار از کلمه کلیدی در این هدینگ ها، توصیه می شود.

لینک های داخلی
اگر در گستره سئو اخیر پیشه هستید، شاید برای نخستین بار باشد که عبارت لینک های درونی به گوشتان خورده باشد، ولی لینک های درونی مزایای زیادی به به اتفاق دارند. آنها نه فقط به کاربران کمک می کنند، بلکه در سئو و شدامد سایت نیز بسیار موثرند.

وقتی در حال نوشتن یک پست جدید در وبلاگ سایت هستید و از عبارتی استفاده می کنید که در پست های پیشین در ارتباط با آن توضیحات کاملی داده اید، می توانید از راه لینک درونی به آن مطلب اشاره کنید.

این سوژه احتمالا باعث می شود که خوانندگان مطلب به لینک بازگردانیدن شده بروند و به جای کلیک بر روی دکمه بک و در نتیجه افزایش بانس ریت، به گشت زنی در سایت بپردازند.

محتوای بلند بنویسید
نه فقط کاربران به مطالب بسیار بلند و جامع علاقه مند، بلکه موتورهای جستجو نیز این گونه مطالب را برادر داشته و بهای اکثریت به مطالب بیش از 2000 کلمه می دهند.

در حقیقت بیشتر مطالبی که در رتبه های یک لغایت سوم نتایج گوگل قرار دارند، حائز بیش از 2000 کلمه درونمایه هستند. وانگهی مطالب بلندتر از شانس بیشتری برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی برخوردارند. البته کاملا واضح است که در مطالب بلندتر به فرمت محتوا دقت بیشتری بایست کنید الی مبتلا از هم گسیختگی نشود.

لینک های خارجی
لینک های خارجی امثال لینک های داخلی در راهبرد سئو سایت مهم هستند. لینک ها پس از محتوا دومین چیزی هستند که گوگل اهمیت زیادی به آنها می دهد.

وقتی در ارتباط با موضوعی در حال نوشتن مطلب هستید و دانستن می کنید که لینک به یک سایت سایر می تواند کمک اکثریت به کاربران در این مقوله کند، حتما این شغل را انجام دهید. دقت داشته باید که فقط به سایتهای معتبری لینک دهید که برای کاربران سودمند خواهد بود.

گوگل و سایر موتورهای جستجو لینک های بیگانه سایت شما را نیز در رتبه دهی به صفحات سایت دخیل می کنند.

به کوچکترین نکات نیز اهمیت دهید
ما به اهمیت کلمات کلیدی در محتوا اشاره کردیم، اما تمام پروا شما نبایست صرفا به استفاده از آنها در متن محتوا باشد. از آنگونه مبانی سئو یک صفحه می طاقت به برچسب ها، عنوان صفحه، متای توضیحات، متن جایگزین تصاویر و یو آر ال آن اشاره کرد.

بعضی مواقع که برای پست مطالب شتاب داریم، شدنی است این مبانی اولیه سئو از یادمان برود و از آنها غافل شویم. اما همین موارد کوچک در کنار یکدیگر می توانند کارایی ابهت گذارند. فراموش کردن به کارگیری کلمات کلیدی در عنوان صفحه، یو آر ال آن و متای توضیحات و در ضمن غافل شدن از متن جایگزین عکس ها، می تواند آسیب جدی به سئو تارنما بزند.

بدون داشتن یک راهبرد و نظم در پروسه سئو سایت نمیتوان به ترافیک طبیعی برای سایت، دست یافت.

به محتوای تصویری و مدیا اهمیت دهید
یکی از طریق هایی که محتوای یک صفحه را می تواند جذاب تر کند، به کارگیری تصاویر و فایل های مدیاست. بسیاری از کاربران پس از ورود به صفحه می خواهند هر چه سریعتر با اصل محتوا آشنا شوند. استفاده از نمودارها، اینفوگرافیک ها و ویدئوها کمک زیادی به جذب این گونه کاربران می تواند کند.

اهمیت هر چه بیشتر به کاربران و برپایی محتوای بر بر اساس خواسته آنان، موجب کاهش بانس ریت، اشتراک گذاری بیشتر مطالب، اخذ بک لینک های اغلب و در نهایت کسب رتبه بهتر در نتایج جستجو می گردد.

حضور در شبکه های اجتماعی
وب سایت شما از هر نوعی که باشد، می بایست حضور قوی در شبکه های اجتماعی داشته باشد الی برند خویش را روز به روز قوی تر کنید. شبکه های اجتماعی موجب ارتباط  نزدیک  بین شما و مشتریانتان می گردد.

شبکه های اجتماعی موجب افزایش وابستگی شما با کاربران در سطح شخصی تری شده و از این طریق، ترافیک اکثریت برای سایت می توانید کسب کنید. ولی آیا می دانستید که شبکه های اجتماعی بر روی سئو سایت نیز تاثیر گذارند؟

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

دل نوشته های من بهانه های شیرین باشگاه های تهران روزمره هاي ريحانه حسین کیانی نیا دانلود رایگان نمونه سوالات اتوکد کاردانش کارگاه هنری فاطیما کتابخانه امام خمینی یزد شرکت پارسیان قالب گفت و چای